У нинішньому інтенсивному житті важко побачити паркування офісного чи торгового центру, навіть житловий комплекс важко знайти без такого незамінного механізму дорожньої автоматики, як шлагбаум. Але від достатку видів шлагбаумів можна легко розгубитися, і вибрати не ту функціональність, яка необхідна. Адже на вигляд практично всі вони однакові.
Насправді вони бувають трьох основних видів:
- ручні,
- електромеханічні
- гідромеханічні.
Ручний, як можна вже зрозуміти з назви, є найпростішим шлагбаумом, стріла якого обладнана противагою. Даний вид в основному використовують у не дуже галасливих місцях, з менш інтенсивним рухом.
Електромеханічний шлагбаум вже має у своєму пристрої електропривод. Стріла з’єднана зі шлагбаумом за допомогою редуктора, який забезпечує її підйом. В принципі, даний вид шлагбауму найбільш поширений, тому що в експлуатації, у догляді та ремонті абсолютно невибагливий. Найчастіше на вулицях міст можна побачити саме такий шлагбаум.
Гідромеханічний шлагбаум – це вже найпредставніший і найдорожчий вид шлагбауму. Але його ціна обумовлена його надійністю та довговічністю. Ремонт його дорогий, але вимагає цього ремонту вкрай рідко. Однією з переваг можна вважати його плавність та безшумність.
Найчастіше вибір стоїть між автоматичними шлагбаумами. Бо ручні йдуть уже у минуле століття. А автоматичні легкі в управлінні та експлуатації.
Автоматичні шлагбауми також мають кілька підвидів:
- з низькою,
- середньої,
- та високою пропускною здатністю.
Пропускну здатність враховують для місця, де буде встановлений шлагбаум. Якщо об’єкт в’їзд-виїзд транспорту здійснюється не часто, і обмежується 100 підйомами стріли на добу, можна встановлювати шлагбаум з низькою пропускною спроможністю. Такі шлагбауми в основному встановлюють у свої дачні заміські володіння.
Якщо ж йдеться про паркування офісних і невеликих торгових центрів, то цілком доцільно встановлювати там шлагбаум із середньою пропускною спроможністю. В основний час шлагбаум перебуватиме в стані спокою, і лише в години пік працюватиме. Якщо кількість підйомів стріли не перевищуватиме 500 разів на добу, цей шлагбаум підійде.
І, нарешті, якщо стоїть вибір шлагбауму для великого торгового комплексу, вокзалу, великої компанії чи цілого комплексу офісів, з різним графіком роботи та з постійним рухом, то тут неодмінно вибір має зупинитися на шлагбаумі з високою пропускною спроможністю. Адже саме він розрахований для великого потоку транспорту та максимальної кількості підйомів стріли, а саме до 1200 разів на добу.
Не менш важливим у виборі шлагбауму є швидкість підняття стріли. Вона теж буває різною – від 4 до 10 секунд. Для забезпечення нормальної роботи шлагбауму потрібно вибирати швидкість щодо пропускної спроможності місця, в якому він буде встановлений. У малорухливому місці цілком вистачить і 10 секунд. Зі збільшенням руху слід збільшувати швидкість підйому стріли.
Отже, вибираючи шлагбаум потрібно врахувати три моменти: інтенсивність руху на місці, у якому він буде встановлюватися; умови, у яких він експлуатуватиметься; ширину отвору, на який він буде встановлений. Адже від довжини стріли також залежить швидкість її підйому. Ідеальною вважається довжина 4 м. Якщо вона повинна бути більшою, тоді конструкцію стріли необхідно зміцнювати і обов’язково встановлювати їй підтримку.
Тому для кожного місця повинен підбиратися шлагбаум, що підходить за всіма характеристиками.